Sok a hülye a munkahelyeden?
Így kezeld, és így fordítsd az előnyödre!
Sok a hülye a munkahelyeden, a környezetedben? - így fordítsd az előnyödre!
Sok ideig teljesen felültem minden hülye viselkedésére a munkahelyemen. Volt, aki idegesített, volt aki felháborított, volt, aki annyira meglepett, hogy köpni-nyelni nem tudtam. És vannak az energiavámpírok! Beep-beep! Riadókészültség! Velük nagyon vigyázni kell, mert az életkedvet is perceken belül kiszívják belőled.
Na de most lássuk, hogyan is tanulhatod meg kezelni, hogy egész nap velük vagy körülvéve. Mivel ez általános probléma a mai világban, így nem kertelek. Ez mind saját tapasztalat, nem humbuk.
A tipikusan idegesítő hülyékkel vigyázni kell, ha meglátják rajtad a bosszankodást, folytatják amit elkezdtek, szándékosan hergelnek és nagyon is élvezik. Ha észre veszik, hogy fősz a saját levedben, már nyertek. Mindig maradj nyugodt és higgadt, mosolyogj sokat, diplomatikusan is el lehet valakit küldeni ... oda, és arra ráadásul reagálni sem tud, mert ahhoz ő már kevés.
A teljesen életképtelen emberek, akiknek az írás tudománya is nehezükre esik, rengeteg türelmet igényelnek. Ők azok, akik nem szándékosan idegelnek, de attól még foglalkozni kell velük. Rengeteg kárt tudnak okozni, nagyon oda kell rájuk figyelni. Kedvesen kell bánni velük, türelmesen elmagyarázni mindent, akár többször is. A kiabálást messziről kerülni kell, ha rosszul bánsz az emberekkel, visszafelé se várj többet. Ha már megbíznak benned, kérdezni fognak ha nem tudnak valamit, nem kezdenek önálló akciókba, és ez sokat javíthat a helyzeten. Mutass példát! Ez a legfontosabb, így ösztönzőleg hathatsz az rájuk.
Nos, az energia-vámpírok. Gondolom senkinek nem kell bemutatnom, milyen típusról van szó. Nem is tudnám sorrendbe állítani melyik idegörlőbb: a tudálékos fajta vagy az örök elégedetlenkedő? Esetleg a folyton panaszkodó?
A tudálékos nagyon okos! Ő aztán marhára mindent tud, a te munkádról meg főleg. Még olyat is, amiről te még nem is hallottál. Nagyon szeret pletykálni, mindent belesző az előadásaiba. Könnyen felismerhető: nem tudja mikor kell csendben maradni, nem tudja mikor kell abba hagyni, és nem tudja, hogy az idegen szavak, amelyeket a performanszok' során felhasznál, nem illik a szövegkörnyezetbe, ergo nem is tudja mit jelent. Na őt az ilyesfajta mondatokkal tudjuk félre állítani, de mindezt szaladva : - Ne haragudj ezer a dolgom, most nem érek rá. Vagy: Később beszélünk, várnak. Vagy: Huh, ezt folytatjuk,de most ki kell mennem pisilni. ( én ezt szoktam alkalmazni néha ) És ha semmi nem jön össze, mert rád akaszkodik és megy utánad és mondja,mondja megállás nélkül, akkor sajnos egy módszer marad: kilesni, és elkerülni jó messzire!
Na, itt az örök elégedetlenkedő. Minden sz*r, semmit nem lehet használni, aki előtte dolgozott azért köcsög mert kupit hagy, aki utána dolgozik azért köcsög mert kupit fog hagyni. Nem jók a fények, nem látnak az üzemben, a papírokat nem töltötték ki előtte rendesen, ezt nem tudja elolvasni, az gyűrött. - ' Te gyeere má ide! ' Nyomtassá má egy ilyen izét, nézd meg, hogy van ez kitöltve, szerinted ez így jó?! ' ( Nem mintha te töltötted volna, vagy a te dolgod volna, de mindennap azt hallgatod, hogy a másik nem végzi a dolgát, így se jó, úgy se jó.) Ilyenkor? (Ha nem akarsz zártosztályra kerülni) Kalap-kabát, rövidre zárva: (Bár k*rvára eleged van már ebből, de nem azt válaszolod, hogy nem az én dolgom hagyjatok már békén...hanem:) Majd beszéélek az illetékesekkel, reméljük tudunk változtatni ezen, rendben? Ígérem beszélek velük. Így ideig-óráig megnyugszik szegényem. (Ez is működik, tapasztalat: megbízik majd benned, és számítani fog rád. - persze, ne csak a légbe beszélj, tényleg járj közben ha indokolt.)
Folyton panaszkodó embertársunk, aki a legtöbb energiát szívja ki a napunkból. Figyelem, ha hétfőn megkérdezi: És milyen volt a hétvégéd? Zárd le annyival: átlagos. Úgysem érdekli a válasz, és hamarabb szabadulsz. Eldarálja mennyi baj érte, vele mindenki milyen igazságtalan, rá jár a rúd ( nem mintha másra nem járna...) stb... és te szépen meghallgatod. Együttérzően bólogatsz, néha közbeszólsz, hogy: Hát igen, pontosan, ahogy mondod. És kész. Amennyiben megpróbálod lerázni, félbeszakítani, esetleg ellent mondani: támadásnak veszi, és minden egyes alkalommnal amikor teheti fel fogja hozni, hogy nem érti, miért viselkedsz ilyen csúnyán vele. Így, ha jót akarsz magadnak, hallgasd végig, ha már sikerült belekezdenie..... Inkább egyszer-egyszer kedvtelenítsen el, mint mindennap! Sőt ha meghallgatod, még jó fejnek is fog tartani. :)
Sajnos elkerülhetetlen, hogy olyan emberekkel dolgozzunk együtt, akik
lázadnak, elégedetlenkednek, panaszkodnak, kötekednek, esetleg
ostobaságuk miatt károkat okoznak. A kulcs mindenhez a türelem, és
megtanulni kizárni. Aztán, hogy az iroda ajtót becsukva mekkorát
káromkodsz, az már a te dolgod! ( Nekem megy szépen, le is nyugszom
utána, jobb esetben.) A legtöbbjükön én már csak mosolygom.